keskiviikko 25. marraskuuta 2009

Leukoja ja Kyykkyä

kokeilin eilen sitten kyykkymaksimia. Smithissä tein kun ei uskalla tehdä isoilla painoilla ilman varmistusta. Kyykkäsin taas puolileveällä asennolla niin että reisi maan kans samaa tasoa ja peppu aika taakse, eli voimannostotyyliin enemmänkin kuin perus etureisikyykkynä. Ja meni 90kg!!  Kyllähän tässä on kyykätty ja jalat on turvonnu kivaa tahtia ja voimaa tullu joka treenikerralla, mutta että 10kg parani reilun kuukauden aikana?! Oon niin onnellinen :D

Tänään testasin hetken mielijohteesta leukoja. En ole vetänyt niitä yhtään puoleen vuoteen enkä tehny kapealla otteella ylätaljaakaan. Lisäksi selkä on aika jumissa vielä maven jäljiltä, mutta silti meni se 10. Sen jälkeen tein tiukan selkä-tissi-olkapää-ojentaja - treenin. Loppuviikon sali on nimittäin pois käytöstä kun on remppa! Ajattelin tehdä hauiksia sitten kotona kun on käsipainot, ei viitsiny nyt tehdä kun vedin leukoja ja ylätaljaa niin monta sarjaa.

Mutta siinä pikapäivitys. tässä vielä herkkuresepti joulun kunniaksi!

Luumuherkkurahka kahdelle:
- 500g ehrmann
- 40g euroshopper kuivattu luumu
- purkki bona luumusosetta
- makeutusainetta maun mukaan (ei välttämätön, makeaa tulee muutenkin!)
- piparkakkumaustetta
- 100g flora vaniljavaahtoa (kastike vispattuna)

pilko luumut pikkupaloiksi ja laita vesitilkkaan ja keitä pehmeiksi. Lisää nestettä varovasti jos tuntuu että loppuu. Mikrossa käy nopeaa :) vatkaa samalla vanilja vaahdoksi ja sekoita rahka vaahdon sekaan. Lisää puolet bonasta ja sekoita. Mausta piparkakkumausteella ja lisää makeutusainetta maun mukaan. Jäähdytä luumuja hetki pakkasessa (tai voi ne tehdä aiemmin valmiiksi jos tahtoo) ja lisää sekaan. Jaa kahteen kuppiin ja laita loput bonat päälle ja pyöräytä vähän joukkoon, tulee nätin näköinen :)

Yhdessä (isossa) annoksessa:

- 330kcal
- 29g proteiinia, 38g hiilareita ja 7g rasvaa

Hyvä iltapala jos ei pelkää syödä hiilareita yötä vasten :D

p.s. mä en pelkää, oon syönyt noita jo kolmesti viikon aikana, jos liikkuu paljon tarvii hiilareita paljon, sen oon huomannu :)

4 kommenttia:

  1. Ne jotka kerkesivät lukea edellisen kommentin, niin kyllä olen :) Poistin viestin koska oon vanhempi ja ujompi nykyään :D

    VastaaPoista
  2. heipsan :] tää kysymys ei liity treenaamiseen mitenkään, mut suosittelisitko Oulun lääkikseen hakemista, ku oon miettiny Turkua toisena vaihtoehtona. Onks sielä hyvä opetus ja muuten hauskaa :)?

    VastaaPoista
  3. Hei! Kyllä oon tykännyt olla täällä. opetus on suurimmaksi osaksi hyvää, mutta aina löytyy jotain vähän huonompia luennoitsijoita (niin kun joka paikassa). Mulla on kaveri joka opiskeli ensin täällä ja muutti Turkuun viime vuonna. se sanoi että molemmissa omat hyvät puolet, että on vaikea sanoa kumpi parempi. Tänne on helpompi ehkä päästä ;)

    VastaaPoista
  4. Hei siis vedit 10 leukaa!

    Ei paha. Jatkele samaan malliin. Hyvältä näyttää.

    --

    VastaaPoista